Cadomotus verandert haar merkstrategie. Cádomotus bezit zelf het technologische en intellectuele eigendom van de Marchese schaats- en schoenenlijn maar gaf daar de naam van partner Paul Marchese aan die in de USA bekend stond als schaatstechnicus van het Amerikaanse Olympisch team. Maar vanaf heden gaat Cadomotus het eigen merk gebruiken. De grondlegger van Cadomotus Diederik Hol wil dat deze strategie bij zal dragen aan wereldwijde herkenbaarheid.
Cadomotus bekend in 40 landen
Cadomotus is nu in 40 landen actief en in de nieuwe communicatiestrategie wil Cadomotus het eigen merk sterker positioneren. Het belangrijkst is dat alle producten herkenbaar moeten zijn door kwaliteit, betrouwbaarheid en functionaliteit.
Producten Cadomotus
Dat geldt voor frames, helmen en rugzakken voor skaters, voor schaats- en skeelerschoenen, en schaatsonderstellen van indoor, weg en piste, Nordic en downhill tot shorttrack, langebaan, World Cup en natuurijs. Concreet betekent de nieuwe strategie, die Diederik Hol de ” Brand Singularity-strategie” noemt, dat de uitstraling van een aantal bestaande producten zal veranderen. Met ingang van het seizoen 2016-2017 zullen de Marchese Record 525 en Marchese Record 823 veranderen in Cádomotus Record 525 en Cádomotus Record 823. De multifunctionele inline-, schaats- en fietshelm krijgt de naam Cádomotus Alpha Aerospeed. Voor alle producten die een identiteitsverandering ondergaan geldt dat dit gefaseerd zal gebeuren. In eerste instantie verandert alleen de naam en pas in een later stadium de uitstraling. De producten zelf blijven onveranderd. De naamsveranderingen verandert niets aan de intensieve samenwerking tussen verschillende partners, waaronder die met Paul Marchese.